Marinbiolog

På god väg!

X-jobb dag 1

Kategori: Allmänt

Jag sitter uppe på anexet i lägenhet nr 21 på SLC Kristineberg och funderar över dagen. Det har varit sådär pirrigt som när man börjar på ett nytt jobb och man vill kunna allt från början. Alla vet att man aldrig kan cykla utan stödhjul från första början men på något sätt är det något inombords som målar upp illusionen om att man, blott fem år gammal, strax efter att ha fått på sej cykelhjälmen första gången, rusar runt i skogen på en grym BMX. I den tankebilden finns banne mej inga stödhjul med.

Jag cyklar med stödhjul och det känns gôtt. Stödhjulen heter Fredrik och Stefan, de är mina handledare. F träffade jag för första gången idag han var lika trevlig IRL som han låtit på telefonen. Han välkomnade mej till sitt kontor med nybryggt kaffe och varm skummad mjölk. Därpå följde ett kort men intensivt lära-känna-varandra-samtal, varpå, efter att kaffet var urdrucket, vi fortsatte in på labbet.

Uppgift vecka 1: Utveckla och få igång inventering av plastpartiklar i marina sediment. Efter lite mer efterforskningar i artiklar, manualer och wikipedia känns det som att jag har tillräckligt på fötterna för att börja latja runt på labbet imorgon för att påbörja min bana som metodutvecklingssuperdeluxhighfidylittimarinekolog.

Det här ska nog gå vägen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: