Marinbiolog

På god väg!

Första uppdraget

Kategori: Allmänt

Igår satt jag i ett trångt rum utan fönster och skrev så fingertopparna nästan smälte knappsatsen på datorn. Thomas satt bredvid och skannade in tvärsnitt av ostron. Vi befann oss i universitetets scanning och poster-sal. Där infann sej något som i det närmaste kan liknas vid arbetsnirvana. Ett tillstånd där bara jag och min uppgift existerade och timmarna flög iväg. Gratis kaffe- och chokladmaskin gjorde säkert sitt också.
Nu är en komplett rapport inskickad! Båda handledarna har fått ett ex. av vad som jag tänker är den slutgiltiga rapporten. 32 sidor slutade den på. Tack Word för att du och jag fick index-funktionen att fungera!

Nu är det tisdag, jag stryker min lägenhet medhårs. Plockar iordning, dammar och dammsuger. Ikväll bär det av till Kristineberg för att mönstra på forskningsfartyget Skargerak. Ett grundområde ska inventeras och förhoppningsvis kunna natura2000-märkas!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: