Marinbiolog

På god väg!

Liveblogg från Ostindiefararen

Kategori: Allmänt

Solen steker redan över Gamla stans hustak. Havet krusar sej lätt i morgonbrisen och genom de öppna kanonluckorna kan jag skymta Falken som glänser med seglen satta inne i Nybroviken.

Här nere på kanondäck står lådor på lådor med finvin och utanför har någon redan börjat börjat borra och skruva. Kaffet har sinat i kaffekannorna, babords och midskepps vakt har redan törnat till och förbereder skeppet för besökare varefter Bindefeldt kommer storma in tillsammans med Mannerström för att förbereda skeppet för Kundgligt besök. Nästan hela kungens familj hänger med på middag här ombord ikväll; C-G, Silvia, Vickan och Danne intar ikväll middag på kanondäck tillsammans med Sveriges landshövdingar.

Säpo ska ha dykare i vattnet och luftrummet ovanför båten är avstängt. Inga kameror och inga hastiga rörelser! Jag som ville krama kungen.

Nu ska jag se över min ekonomiska ställning och sedan ska jag ut och spatsera på Söder.

Göteborg må ha drömmarnas kaj men Stockholm är snart mina drömmars stad.

Fair Winds!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: