Marinbiolog

På god väg!

Jag ska, jag ska, jag ska

Kategori: Allmänt

"Jo, jag har en del tips och kommentarer, jag ringer dig mellan åtta och nio så kan vi tillsammans titta igenom arbetet och diskutera känslan!"
Handledaren lägger på luren. Diskutera känslan? Känslan av en vetenskaplig rapport? Om han vill diskutera en känsla handlar det säkert om att han får FEL känsla när han läser min rappport! Oh no! Ve och fasa, om så är fallet, hur ska jag med några enkla knep ändra känslan i texten utan att behöva skriva om hela arbetet?!

Ex-jobbet är inte inskickat ännu. Det kom i kläm mellan segling och midsommar. Nu skaver det om kvällarna. Lagerjobbet suger musten ur kroppen och sätter hjärnan i friläge, jag har fortfarande svårt att koppla om när jag kommer hem och återigen har möjlighet att utöva intellektuell aktivitet, till exempel i form av att färdigställa kandidatuppsatsen. Och jag flyr återigen ut på havet, ut med mina drömmars skuta som med sin utomskärs isolering befriar mej från jagskajagskajagska-tänket. Jag lämnar jagska:et på dörrmattan för att återuppta det den tionde september. Då ska jag 1)En gång för alla skriva klart Ex-jobbet, 2) ha påbörjat franskakursen, 3) sätta mej in i uppgifterna på journalistik-kursen, 4) söka nytt jobb.

När är det val förresten?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: