Marinbiolog

På god väg!

Dag 18?

Kategori: Allmänt

Jag börjar tappa räkningen, och ändå har jag minst sex veckor kvar på den praktiska delen av ex-jobbet. Examenskursen är totalt 20 veckor lång men jag räknar lite optimistiskt med att kunna lägga tio veckor på att skriva själva rapporten. Alla tycker att de prioriterar den teoretiska delen för dåligt och säger "tänk att skrivandet ska få halva tiden" och så måste det alltså bli!

Det är morgon (förmiddag?) och jag sitter vid det överdimmensionerad köksbordet och blickar ut över fjorden. Snön ligger vit, det snöade igår och nu har vi säkert nära tre decimeter snö. Snö snö snö. När ska isen gå så att man kan få se lite blött?! Det hade verkligen underlättat min undersökning; Förr eller senare måste jag ut och ta upp bottenprover, i dagsläget skulle jag behöva en isbrytare till det!

Jag hänger kvar på forskningsstationen till lunch idag innan jag åker över till företaget. Jag ska nämligen vara med på något slags miljö/säkerhetsseminarium här idag. Det gör inte så mycket, just nu väntar jag mest på ännu mer material för att kunna fortsätta med metodutvecklingen. Och det materialet hämtar vi imorgon när företaget drar på halvdagsseminarium på ämnet biogas!

God dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: