Marinbiolog

På god väg!

Tar mej i kragen

Kategori: Allmänt

Okej, jag måste ta tag i lite saker. Tar tillfället i akt att strukturera upp mej;

- Göra större hål i gummikorkarna. Hoppas jag inte har sönder borrmaskinen i forskarlabbet.

- Bereda mer NaI-lösning. Hoppas ingen blir arg för att jag slabbar med natriumjodid på någons labb...

- Ta färjan över fjorden och hämta mer filter. Men det får jag göra imorgon.

- Fundera över vad jag har för betänkligheter och avstämma med handledare S imorgon. Rita upp och åskådliggöra experimentet och designen. Fastställa hur, var och när jag ska ta mina bottenprover.
 
- Leka lite med analysprogrammet SPSS. Jag kommer inte ihåg mycket från senast jag använde det...

- Rycka upp mej och sluta vara rädd för att göra fel. Jag har inte helt koll på experimentupplägget ännu, men jag måste få tummen ur och kolla mina sedimentprover vare sej jag törs eller inte. Annars kommer jag aldrig någon vart.

- Få utlopp för uppdämd (bortglömd?) energi! Ta en sväng ner till gymmet och se hur mycket vikt man pallar i maskinen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: