Marinbiolog

På god väg!

Jobbsökande exjobbare

Kategori: Allmänt

Jag har skickat in ett "spontanCV" till naturvårdsverket men fortsätter givetvis att söka fler jobb. Till sommaren måste jag skaffa mej en inkomst, speciellt eftersom jag tänkt mej att ta ett års studieuppehåll och resa lite. Man kan ju inte leva på luft!

Idag sökte jag även jobb på Lindex lager, kanske inte riktigt inom den branschen jag ämnar att skaffa mej en karriär men ett fulltidsjobb över sommaren inbringar långt mycket mer pengar än det jag lånar till mej av csn. Ett jobb på lagret innebär dessutom att jag kan bo kvar i Göteborg över sommaren och det hade varit jättemysigt, jag har aldrig spenderat en hel sommar i min bo-stad, haha!

Jag har kollat upp årstiderna i Californien också; Norra Kaliforniens kustland har milda vintrar och svala sommrar, augusti till oktober verkar ha varmast nätter och runt 20-22 grader om dagarna vilket låter helt angenämt! Resa i slutet på september då? Inte helt otroligt. Men imorgon ska jag ha ett fika-möte med min "mentor" M, han har sett efter om det finns något projekt för mej att delta i i Mocambique, och om det är praktiskt genomförbart så kanske jag åker dit i höst istället! Men Santa cruz och Kalifornien ligger ju kvar. Eller?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: