Marinbiolog

På god väg!

End of ex-jobb v.5

Kategori: Allmänt

Jag har missat färjan över fjorden, jag sitter kvar i köket och insér nederlaget. Utanför fönstret rasar snöstormen, om det fortsätter snöa så här befarar jag att vi kommer in i en ny istid; Sommaren kommer inte kunna smälta bort snötäcket och vi kommer bara få mer, mer och mer...

Fast det är ganska häftigt. Förut har kommentaren varit; "Det här är den värsta vintern sedan 1987!". Igår hörde jag; "Göteborg har inte haft så mycket snö sedan jag bodde i en rivningslägenhet vid Hängmattan på 70-talet där rören fryste och källaren svämmade över!".
Det tar sej som flickan sa.

Jag väntar fortfarande på svar från både M och S rörande möjligheter till stipendium för u(tom)-landsstudier och mer detaljer om inventeringsprojektet. Men nu är det fredag, ännu en vecka till ända, jag firar med lite Flight of the Conchords för att få den rätta stämningen!

Over and out

Kommentarer


Kommentera inlägget här: