Marinbiolog

På god väg!

Tiden lider av växtvärk

Kategori: Allmänt

Jisses, tiden går så fort att jag knappt kan uppfatta i vilken fart den går! Nyss var det ju januari, och snart är maj månad här, GAAAH!

Denna vecka är tänkt att vara den sista experimentveckan för min del, jag ska jobba skiten ur mej på labb för nu ska proverna bli KLARA! Det finns inga alternativ, sånn ar det bare! Jag ska varva provkörningen med rapportskrivande och träning så kommer nog allt i hjärnan falla på plats, vare sej jag vill eller ej. Läste någonstans att om man vill komma någon vart här i livet ska man göra saker NU och inte vänta på inspiration. Det stämmer, det vet jag, så varför går man så ofta och väntar på den där satans inspirationen när man kan tvinga fram den genom att tjuvstarta igång den (ungefär som att springa igång en moppe)?!

Nästa vecka bär det av på skidsemester och innan dess ska de praktiska grejerna vara så gott som KLARA!

Din vän i vetenskapen
A

Kommentarer


Kommentera inlägget här: