Marinbiolog

På god väg!

Lilla ego och tidsfördrivet att dö för

Kategori: Allmänt

Här kommer då ett tidsfördriv att dö för; Det är som att fylla i en sån där kompisbok. Jag fascineras av de här lära-känna-listorna, jag önskar att man kunde gå runt till alla ens bekanta och få en sån här lista ifylld. Samtidigt kan man lämna över en lista om sej själv och hux flux vet man lite lite mer om varandra. Fantastiskt!

Vad heter du? - Andrea, går även under smeknamnet Tabbe i vissa kretsar...
Vart bor du? - I Göteborg! Hallelujah
Trivs du där? - Ja, just nu trivs jag verkligen, men det där går i vågor. Storstan är nog egentligen inget för mej.
Brukar du läsa horoskop? - Alltid. Varje dag i metro! Annars har man ju ingen aning om hur dagen kommer att bli!
Favoritdjur? - Brugd. Och klumpfisk. Och kompassmaneter. Apor av alla slag. Valar av alla slag. Och alla typer av djur som på något sett har evolverat åt ett oväntat håll som t.ex. grottlevande blinda organismer eller djuphavssamhällen.
Vad spenderar du dina pengar på? - De gånger jag unnar mej. Då finns det i stort sett inga gränser. Annars blir det mycket pengar på böcker.
Brukar du bli för full? - Nej, det brukar jag inte.
Antal kuddar i sängen? -  Två permanenta plus tre som det kan kompletteras med om man är ute efter en mer omhuldad känsla.
Kan du baka bullar? - Nja, jo. Okej, jag kanske kan det men det har inte hänt många gånger för min mamma gör världen godaste bullar!
Bläck eller blyerts? - För några år sedan hade jag skrivit bläck men jag har övergått till blyerts, HB, stift, helst 0,7 mm.
Mc donald's, Max eller burger king? - Max.

Är du allergisk mot något?
- Rasism, nazism och kvinnofientlighet. Jag får häftiga humörsvängningar.
Äger du ett busskort? - Ja, det är ett måste i Gbg nu med nya systemet.
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? - Grön
Hur ser du ut idag? - Som vanligt?
Nästa mål i ditt liv ? - Rapportinlämning. Men det är inte nästa mål, det är nuvarande mål.
Vad såg du senast på tv?- Debatt, valspecial.
Hur svarar du i mobilen? - "Ja, det var Andrea här!" eller "HEJ!"
Vem ringde dig senast? - Min handledare.
Vad sa den som ringde? - Att vi fått mycket intressanta resultat från senaste experimentet!
Antal timmar sömn inatt? - 9 timmar.
Sov du ensam? - Japp.


Senaste person som

Pussade dig: Ohoo, mr N.
Kramade dig: Frida!
Sov i din säng :
Jag?
Såg dig gråta: Oj. Det var längesen. Jag vet faktiskt inte.
Du gick på bio med: Får också tillskrivas min bättre hälft.
Fick dig att gråta: Lisa, hon berättade igår att hon klarat första sållningen till PAS, fantastiskt!
Du gick på stan med: Systrarna Frida och Elin.
Skällde på dig: Det var säkert min mor, haha. Jag vet inte om jag brukar få skäll iofs, det brukar vara konstruktiv kritik.
Skickade ett e-mail till dig: Reklam från ticnet.


HAR DU NÅGONSIN
Sagt "jag älskar dig" och menat det? -
Ja, till familj och vänner.
Vad är du mest rädd för ? - Trollsländor och malar. Och harkrankar. Plus krig och påtända människor. Och människor med vapen.
Vilka kläder sover du i? - T-shirt.
Vart vill du gifta dig? - "Vart", det ska stå "var" och nej, jag vill nog inte gifta mej. Borgerligt, på en gräsmatta i sånna fall.
Kör du bil?- När jag har tillgång till en ja.
Har du ett jobb? - Ja! Faktiskt.
Gillar du att ha folk omkring dig? - Japp.
Är du ensam nu? - Japp.
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta? 
Vill du ha barn? - Ähm... nej?

DE SENASTE 48 TIMMARNA

Gråtit?
- Ja (Lisa)
Köpt någonting? - ja, mat
Varit sjuk? - Nej
Sjungit? - Näe?
Sagt "jag älskar dig"? - Nope.
Träffat nån ny person? - Ja! Fridas polare Vincent!
Saknat någon? - ja.
Kramat någon? - Ja.
Kysst någon?
- Ja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: