Marinbiolog

På god väg!

Jag blev ju smal iallafall

Kategori: Allmänt

Dags för avrundning. Vad har jag egentligen fått med mej från den här tiden på fälstation?

- Ett ton artiklar och sjutusenmiljarder siffror indelade i spalter i excel i väntan på att genomgå en statistisk analys jag är osäker på hur den ska genomföras.

- Lärdomen att forskning tar tid och man blir egentligen aldrig klar. Man kan aldrig säga att man undersökt ALLT.

- Kunskapen om att man för att undersöka en helt ny sak måste göra grundarbete med några pilotundersökningar. Och de tar också tid.

-  Vetskapen om att jag kan planera en statistisk korrekt undersökning och genomföra den. Det känns tryggt och lite ballt.

- Jag har fått en stor inblick i hur det är att vara yrkesverksam marinbiolog och vad som förväntas av en som yrkesperson och jag har även kommit till insikten att min framtid inom yrket finns men att vägen dit säkerligen blir lång och hård.

- Jag har blivit med pojkvän...

-... och jag blev ju smal iallafall. Några kilo lättare och kanske en storlek mindre?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: