Marinbiolog

På god väg!

Andrea och den berömda ketchupeffekten

Kategori: Allmänt

Ingenting, ingenting, ALLT!

1. Snön. Den har iofs legat ett tag men jag skojar inte när jag säger att det var en stor 1-metershög snövall som hindrade mej från att ta den vanliga vägen in till lägenheten på kristineberg igår. Det har snöat otroligt mycket i helgen, det snöade i tre dygn! Hoppas de spårat runt golfbanan igen i eftermiddag så jag kan ta ut skidorna och prova pannlampan som jag införskaffat för ev. kvällsåkningar!

2. Metoden har lossnat, idag ska jag försöka få tag på ca 2 kg natriumjodid till ett hyffsat pris. Kemikaliebranschen sitter nog på en del pengar, det är inte billigt med kemikalier vill jag lova! När NaI:iden har kommit så är det bara att köra så det ryker, halva tiden har gått på den praktiska delen.

3. Ja, och allt annat som också fått den där ketchupeffekten förstås...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: