Marinbiolog

På god väg!

V. 7 första dagen

Kategori: Allmänt

Sjunde veckan, tjohoo... Sitter i sovrummet (grym lyx att ha ett riktigt sovrum i en lägenhet, alla studenter som har det RÄCK UPP EN HAND! Inte så många som gjorde det va?) och tittar ut genom fönstret; Något verkar annorlunda. Det är Solen som kikar fram under molntäcket som legat som ett lock över skärgården denna dag. De sista strålarna bränner snön och en lustig färgkombination gör att hela världen därutanför ser ut att vara blå- och gulrandig.

Helgen flög iväg, som alla helgerna har gjort hittills under ex-jobbandet. Flög med hopp om framtiden. Alltså helgen flög inte bort med hoppet, snarare frammåt, eller tog det till en högre höjd eller något. Oj, jag kanske feberyrar, allt jag vill säga är att det var en fin helg. Återseende av gamla vänner och nyseende av o-vänner som säkert blir både vänner och bra-vänner.

Jag skaffade ny frisyr i helgen också. Den gjorde entré på kontoret idag. Ingen sa något, trots att F tidigare påstått att han fått en nazistfrisyr efter senaste frisörbesöket. Jag trodde ändå att någon skulle poängtera att jag klått honom på den punkten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: