Marinbiolog

På god väg!

Ex-jobb dag 16!

Kategori: Allmänt

Jag sitter och väntar på natriumjodid. Tiden går långsamt.

Jag har även googlat fram all fakta om båtfärgsföretaget Internationals färger. Det var arbetshelg på Ostindiefararen denna helgen och jag jobbade med att skrapa färg inför ommålning av relingar m.m. på väderdäck. Bredvid mej på min arbetsplats ligger nu en påse med damm från färgen, damm som kanske också förekommer i havsbottnen. Möjligheten att upptäcka dessa partiklar ska jag undersöka inom kort på labb, de klart gula och röda partiklarna kommer vara lätta att se i luppen, frågan är var och hur man återfinner dem i sediment eller vatten.

Jag har återsett en gammal bekant vid tio-kaffet idag! M som jag inventerade med i somras tittade in på kontoret med en bricka full med semlor. Fantastiskt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: