Marinbiolog

På god väg!

End of ex-jobb v.3

Kategori: Allmänt

Ohoj!

kjl

Jag går just nu i seglartankar, det har idag offentliggjorts att Ostindiefararen Götheborg kommer att delta i der konglisch bröllop i Stockholm i sommar. Knugen tyckte vid sitt senaste besök ombord i somras att skeppet absolut skulle närvara vid bröllopet och med en sådan inbjudan kan man ju knappast tacka nej?! Jag är ingen stor fan av vårt kungahus men det är svårt att blunda för vilken fantastisk publicitet det innebär för båten att vara närvarande.

Ex-jobbet rullar på. Dock har ett stort problem upptäckts; De plastpartiklar som var tänkt att flyta upp i NaCl-lösning visade sej igår inte alls flyta. Skit, nu blir det till att tänka om och tänka KREATIVT! Vi har en plan B som skall prövas så fort vi fått grejerna så fram tills dess gäller det att hålla tummarna och brainstorma runt alternativa metodupplägg.

På hälsofronten har det i mitt liv skett något av en smärre revolution; Jag har skaffat längdskidor! För första gången på över tio år var jag ute och åkte skidor igår, det gick inte jättefort men det var riktigt roligt. Det ligger över två decimeter snö runtomkring Fiskebäckskil och på den närliggande golfbanan har man spårat! Nu gäller det bara att hoppas på att snön ligger kvar några veckor till så att tekniken sätter sej.

Fair winds
Din vän i vetenskapen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: