Marinbiolog

På god väg!

Det säger bare klick när en ser'na (Det säger "klick" när man ser henne)

Kategori: Allmänt

Jag har funderat på det där med förebilder nu över kvällsspagettin. Jag har aldrig haft någon riktig förebild, visst är min mor och far rätt sköna och mina syskon går inte av för hackor de heller men det är liksom ingen av dom som jag känner att jag kan se mej själv i och relatera till. Mamma är lärare, pappa skogsförvaltar, brorsorna är fastighetsskötare resp. fotbollsspelare och syrran är tvåbarnsmamma och snart socialarbetare (jag skriver det men är inte helt säker på vad Lindha kommer jobba som).

Men nu har jag bestämt mej för två provisoriska förebilder. Hanna Hellquist ('Karlstad Zoologiska' och morgonpasset i p3) och Mia Skäringer (Roll on, 'Dyngkåt och hur helig som helst' och Mia och Klara i Svt). Två jävligt driftiga och framgångsrika brudar med minst två centimeter skinn på näsan, orädda, ärliga och ändå så älskvärda. Det bästa är att båda kommer från Kristinehamn, den närmaste hålan från min barndomsstad. Dom har min dialekt (okej, de pratar snäppet värre) och har (trots den?) erövrat både Sverige och mitt hjärta.

Fantastiskt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: