Marinbiolog

På god väg!

Nobelpriset, ja tack

Kategori: Allmänt

Mitt i nobelmiddagen är vi nu! Och någonstans i vimmlet sitter min kära vän Bettan som har känningar inom rätt kretsar och blivit medbjuden till världens häftigaste sittning med världens värst påkostade gyckel av sin käre far.
Hmpf. Och jag som trodde att jag skulle bli först. Men jag säger som min käre vän Sofie; "Festen ska kretsa runt oss när vi går dit!". En dag Sofie, en dag...

Så surfade jag förbi aftonbladet.se för att kolla efter en löpsedel jag såg idag som sa något i stil med "Stoppar invandring" men kom istället över detta!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/vbstv/article4014548.ab
Plastic debris!

Jag fick ett mejl från min ex-jobbshandledare idag, hjulen är i rullning, efter nyår bär det av till marina forskningsstationen på Kristineberg. Steg ett i examensarbetet blir att inventera halten plastpartiklar i sediment.
Mer om det senare!

Kanske är ex-jobbet ett steg i rätt riktning; Mot Nobelfesten!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: